1e week - Reisverslag uit Longxian, China van Martin Maaike - WaarBenJij.nu 1e week - Reisverslag uit Longxian, China van Martin Maaike - WaarBenJij.nu

1e week

Door: Martin

Blijf op de hoogte en volg Martin

27 Februari 2016 | China, Longxian

Hallo allemaal,
Vanaf vorige week vrijdag (19 februari) ben ik in China. Het weer is hier best goed. Niet zo veel smog en best zonnig. Na verschillende meetings na aankomst in Beijing ( op vrijdagmiddag, zaterdag en maandag de hele dag) ben ik dinsdag naar Xi'an gevlogen in de provincie Shaanxi. Daarna een autorit van 3 uur om in Longxian te arriveren.
S'middags gelijk de farm hier bezocht. Er is wel progressie gemaakt met de constructie. Er staan in ieder geval geiten in de stal.
Er worden nu 500 geiten gemolken, met een kruiwagen melker. 6 mensen zijn hiervoor 12 uur per dag druk mee. Dan kunnen ze alle geiten net 1 keer melken. Het gaat niet sneller doordat de geiten die al gelamd hebben en de geiten die nog een lammetje moeten krijgen door elkaar heen lopen. Ik bespaar jullie de foto's hiervan. De geiten zien er niet zo fris uit, nog een lange weg te gaan. Het terrein is te verdelen in 2 delen. het deel waar nu nog geen geiten lopen wordt nu met voorrang gereed gemaakt om de geiten over 1 maand te kunnen verhuizen naar deze stallen. Vanaf dat moment moet de melkmachine ook klaar zijn.
Donderdag ben ik naar Fuping geweest, een autorit van 4 uur. Een erg fijne dag, Dikun, de manager aldaar heeft heel veel progressie gemaakt. Deze farm was in augustus ook al helemaal klaar maar na de training in NL zijn hier heel veel dingen verbeterd. Na een zeer on-chinees effectieve meeting, hadden we zeer veel punten behandeld. Vandaag al een report van Dikun binnengekregen met zijn progressie op de verbeterpunten.
Vrijdag nog een quarantine bedrijf bezocht waar de geiten eerst 60 dagen apart verblijven na aankoop om ze te checken op ziektes en vaccinaties te geven. In de middag weer terug naar Longxian gereden.
Zaterdag een dag om de laatste dingen uit te werken om het ontwerp van ons volgende bouwproject uit te werken.
Morgen vertrek ik naar Beijing voor wederom een meeting.

• 27 Februari 2016 - 18:26

Gerry:

Heel veel succes!

• 29 Februari 2016 - 11:56

Hetty:

Wat super leuk martin om zo je verslag te lezen, en mee te beleven wat je allemaal mee maakt,
    Zo blijven we op de hoogte.

Leuk hoor Succes bij alle voorbereidingen.

Hopelijk lukt het met je visum dat je er kunt blijven.