En nu? - Reisverslag uit Meppel, Nederland van Martin Maaike - WaarBenJij.nu En nu? - Reisverslag uit Meppel, Nederland van Martin Maaike - WaarBenJij.nu

En nu?

Door: Maaike

Blijf op de hoogte en volg Martin

29 Mei 2016 | Nederland, Meppel

De laatste weken dat Nathan en ik in China waren hebben we de weekenden veel leuke dingen gedaan. Vanuit het appartement lekker gewandeld en de omgeving verkend. Heel bijzonder om te zien hoe sommige mensen in China leven. Net buiten het centrum van Longxian zijn allemaal kleine boerderijen. Elke huisje heeft een klein stukje land, een koe, een geit en wat kippen. Het deed me denken aan de geschiedenislessen over Nederland.
Tijdens de wandeling kwamen we ineens een erg mooi gebouw tegen. We denken dat daar een groep boeddhisten woont.

Op Moederdag zijn we de bergen in gegaan om de Long Men Dong te bekijken. Dit was erg mooi om te zien, al was het een hele klim. Ook hier waren ze niet gewend buitenlanders te zien. Terwijl wij druk foto's aan het maken waren van alle prachtige dingen die er te zien waren, werden wij op de foto gezet door Chinezen.

Het laatste weekend waren we in Beijing. Heerlijk was dat! Even lekker uit eten en niet zo nagekeken worden. Die zaterdag hebben we de dag doorgebracht in het 798 Art District. Lekker rondlopen, eten, shoppen en musea in. (http://www.798district.com/)

Zondag 15 mei was een minder leuke dag.... Nathan en ik weer naar Nederland en Martin achterlaten in China. Voor ons beiden een zwaar moment!
Zoals een aantal mensen wel weten was dit niet de planning. Maar we hebben besloten dat Longxian niet de plek is waar we willen wonen. Voor Nathan en mij is er niks te doen en het cultuurverschil is te groot. Het was al snel duidelijk dat wij daar niet gelukkig gaan worden.

En nu? Ja, dat is nu even de vraag. Er gaat een oplossing komen, daar zijn we van overtuigd. Maar hoe en wat precies...... Dat weten we nog niet. Voorlopig zit Martin in China en zijn Nathan en ik in Nederland.