Eerste week in Longxian - Reisverslag uit Longxian, China van Martin Maaike - WaarBenJij.nu Eerste week in Longxian - Reisverslag uit Longxian, China van Martin Maaike - WaarBenJij.nu

Eerste week in Longxian

Door: Maaike

Blijf op de hoogte en volg Martin

30 April 2016 | China, Longxian

Vorige week woensdag vlogen we van Beijing naar Xi'an. In Xi'an zijn we naar een hotel gegaan om daar een nachtje te blijven. Donderdagochtend was de Ikea de eerste bestemming. Even wat spulletjes halen voor in het appartement. Eenmaal klaar bij de Ikea zijn we naar een babywinkel gereden om voor Nathan een autostoel te kopen. Daarna konden we naar Longxian vertrekken. Nathan lekker slapend in zijn nieuwe autostoel, reden we in ongeveer drie uur van Xi'an naar Longxian.

Tegen een uur of zeven kwamen we bij ons appartement aan. Nadat we alle spullen uitgeladen hadden vertrokken de tolk en de chauffeur. Wij gingen de omgeving een beetje verkennen, want we moesten nog eten. Te voet gingen we op zoek naar een winkel. Die was al snel gevonden, maar nergens in die winkel was iets wat op avondeten leek te vinden. Eigenlijk was het meer een soort kiosk. Maar ja, we moesten toch iets eten.... Dus ons avondeten bestond uit, cake, koek en chips. Ach ja, je moet toch wat hè. Gelukkig konden we de volgende ochtend met de chauffeur en tolk gelijk boodschappen doen.

Inmiddels hebben we op loopafstand ook een wat grotere winkel gevonden. Helaas hebben ze daar geen koeling. Dus voor de zuivel en het vlees moeten we nog met de auto naar de grotere supermarkt midden in de stad.

De eerste dagen was het best lastig om een ritme in de dag te vinden. Inmiddels hebben we dat gevonden. Martin is natuurlijk gewoon aan het werk op de boerderij. Rond 11.30u worden Nathan en ik opgehaald door de chauffeur om ook naar de boerderij te gaan en daar samen te kunnen lunchen. Meestal blijf ik daar dan een poosje om te wandelen met Nathan. Rond etenstijd komt Martin weer thuis en hebben we de avond voor onszelf.

In de omgeving van ons appartement kan niemand Engels. Er zijn zelfs een aantal mensen die niet begrijpen dat wij geen Chinees kunnen. Vooral de eerste dagen waren we een echte attractie als we buiten kwamen. Vooral Nathan trekt veel aandacht, ze willen allemaal met hem op de foto en vinden hem geweldig. Ik denk dat sommige mensen nog nooit een buitenlander hadden gezien. Het is wel wennen om niet gewoon over straat te kunnen zonder door iedereen aangekeken te worden. Ik hoop dat dit snel gaat wennen en dat de mensen ook aan ons wennen.

Morgen staat het op de planning om de bergen in te gaan hier. Ik ben erg benieuwd!

• 30 April 2016 - 17:16

Marian Hofstee:

Veel plezier in de bergen, flink wandelen is goedkoop de conditie.

• 30 April 2016 - 17:17

Marian Hofstee:

Niet goedkoop maar goed voor .....

• 30 April 2016 - 17:34

Jennie:

Leuk om de verhalen en de belevenissen zo een beetje te kunnen
    Volgen
    Succes in de bergen
    En hoop idd voor je dat het nakijken voor jullie wat minder wordt
    Succes daar nog

• 30 April 2016 - 17:42

Sara:

Wat een avontuur zeg! Op het Chinees na zou ik zo willen ruilen met jullie!! Wat een uitdaging.....echt leuk!
    Ik hoop dat jullie snel gewend zijn en dat ze snel aan jullie kaaskoppen gewend zijn ;-)

Veel plezier in de bergen! Ik lees het wel!

• 01 Mei 2016 - 11:48

Ilona Schra:

Leuk om lezen! Fijn dat jullie een ritme gevonden hebben. Apart om te ervaren hoe het is om buitenlander te zijn ;) !! Hoop dat jullie een leuk weekend hebben gehad. X

• 01 Mei 2016 - 12:29

Hans Blaauw:

Geniet van jullie avontuur en jullie nieuwe toekomst! Schrijf veel, wij lezen het graag! Liefs uit Nederland

Tags: longxian, ikea